Strefa mieszkańców
Zaloguj się
  00-719 Warszawa
  ul. Zwierzyniecka 8a
  tel.   22 841 60 11
  fax   22 840 53 31

Sprawy teren.-prawne

Ochrona danych osob.

Inspektor Ochrony Danych: Adam Myziak
dpo@msmenergetyka.pl

  • Inf. Zarządu o RODO



  • Licznik odwiedzin

    od 1 stycznia 2018


         Statystyki odwiedzin

    Strona Główna


    Badanie satysfakcji

    Mieszkańcy oceniają "Energetykę" - za nami coroczne badanie satysfakcji z działania spółdzielni.

    Prezentujemy wyniki corocznego badania satysfakcji mieszkańców z działań spółdzielni. W tegorocznej ankiecie spółdzielni wystawiono taką samą ocenę jak przed rokiem. Najlepiej oceniono administracje Idzikowskiego, Sielc i Bernardyńskiej.

    Badanie jakości świadczonych przez spółdzielnię usług to już stałe narzędzie, które dzięki uzyskaniu od mieszkańców sporej ilości informacji pomaga lepiej realizować stawiane przed pracownikami spółdzielni zadania. W przeprowadzonym w tym roku badaniu średnia ocena ogólnego poziomu zadowolenia wyniosła 3,18 pkt (w skali od 1 do 4). Nieco odmienny obraz od ubiegłorocznego wyłania się jednak z ocen wystawianych na poszczególnych osiedlach. Jedynie dwa - Sadyba i Bernardyńska - poprawiły i to znacznie swoje notowania w oczach mieszkańców przez ostatni rok, pozostałe pięć zostały ocenione słabiej.

    W przeprowadzonym po raz siódmy badaniu tradycyjnie już pytania dotyczyły następujących obszarów: obsługa mieszkańców przez administrację osiedla, rozliczenia i opłaty, porządek, remonty, informowanie i prowadzenie zebrań. Oceniono również ogólny poziom zadowolenia mieszkańców osiedli. Dodatkowo w tym roku zapytano o miejsca postojowe na osiedlach.

    Najlepiej swoją administrację ocenili mieszkańcy osiedli Bernardyńska, Sielce i Idzikowskiego, najsłabszy wynik, podobnie jak przed rokiem, odnotowano na Sadybie. To właśnie osiedla z dwóch końców rankingu jako jedyne poprawiły - i to znacznie, gdyż o około 0,4 punktu - swoje oceny. O ile jednak Bernardyńską ankietowani wywindowali na pozycję lidera (3,44 to najwyższa ocena dla tego osiedla w historii i druga najwyższa dla osiedla w spółdzielni w ogóle), to administracja z ulicy Konstancińskiej jedynie skróciła dystans do pozostałych osiedli. Warto też zwrócić uwagę, że na dwóch osiedlach ze Stegien: Północ i Rożek, wystawiono najniższe noty od 2015 r.

    Najwięcej osób zadowolonych jest na Idzikowskiego (100 proc.) oraz na Bernardyńskiej i Sielcach (po 96 proc.). Natomiast najwięcej niezadowolonych odnotowano na Sadybie (19 proc.) oraz Stegnach Północ (10 proc.). Najważniejszym czynnikiem kształtującym zadowolenie mieszkańców są obszary "Obsługa" oraz "Remonty". Oceny w tych dwóch obszarach najmocniej wpływają na końcowy poziom satysfakcji i notę końcową wystawioną spółdzielni.

    Jakość obsługi postrzegana jest poprzez takie aspekty jak profesjonalne i terminowe wykonywanie zadań, uprzejmość pracowników, łatwe nawiązywanie kontaktu z administracją w razie pilnej sprawy. Obszar "Obsługa" został generalnie wszędzie wysoko oceniony - średnia dla spółdzielni to 4,1 (skala od 1 do 5). Drugi ważny obszar "Remonty" (ze średnią oceną 3,6) najwyżej oceniony został na osiedlach Bernardyńska i Sielce, a relatywnie najniżej na osiedlu Sadyba. Analiza wyników pokazuje też, że opłaty eksploatacyjne, choć nisko oceniane - podobnie jak forma prowadzenia zebrań - nie są najważniejsze z perspektywy ogólnego zadowolenia mieszkańców.

    Konsekwentnie od lat mieszkańcy wszystkich osiedli najwyższe noty wystawiają w kategorii dbałości o czystość i porządek (średnia 4,66). Najbardziej pozytywnie ten aspekt oceniają mieszkańcy Sielc (4,70), Stegien Północ (4,60) oraz Stegien Rożek (4,60). Na tle ogółem bardzo dobrych wyników najgorzej w tym obszarze wypadają osiedla Sadyba i Idzikowskiego. Co ciekawe, mieszkańcy tego drugiego osiedla zwykle nie mieli zastrzeżeń do porządku na osiedlu i tak niskiej oceny w tym obszarze nie wystawili administracji od 2013 roku. Najniższe oceny na wszystkich osiedlach otrzymały pytania dotyczące prowadzenia zebrań (średnia 3,15) i konkurencyjności opłat eksploatacyjnych (średnia 3,26). W obu przypadkach najwięcej zastrzeżeń zgłosili mieszkańcy osiedli Sadyba, Stegny Północ i Stegny Rożek. To właśnie pytanie o jakość prowadzenia zebrań osiedlowych uzyskało dwie najniższe noty w całym badaniu: 2,98 na "Rożku" oraz 3,00 na Sadybie. Warto także zauważyć, że kolejny rok z rzędu zmniejszyła się grupa osób, które uważają iż opłaty eksploatacyjne w "Energetyce" nie są konkurencyjne względem innych spółdzielni na Mokotowie. Obecnie uważa tak tylko 17 proc. ankietowanych wobec 24 proc. przed rokiem i aż 31 proc. w 2015 r. Mimo to, kategoria "Rozliczenia" cały czas notuje najniższe oceny w całym badaniu - średnia dla całej spółdzielni to 3,6.

    W tym roku mieszkańców zapytano dodatkowo o opinię w sprawie miejsc postojowych na osiedlach. Wyniki potwierdzają, że problem ten jest zarazem poważny i jak i trudny do rozwiązania. Zdecydowanie ponad połowa badanych (55 proc.) uważa, że budowa parkingów wielopoziomowych jest najlepszym sposobem na rozwiązanie problemów z samochodami, jednak zainteresowanych wykupieniem miejsca postojowego za ok. 30 tys. zł jest już tylko 19 proc. badanych, a wynajmem miejsca za mniej niż 300 zł miesięcznie tylko 16 proc. Najwięcej osób popierających budowę parkingów wielokondygnacyjnych jest na osiedlach Sadyba, Sielce, Stegny Północ. Najwięcej przeciwników takiego rozwiązania jest na Stegnach Rożek i mieszkańcy tego osiedla byliby również najmniej skorzy do kupienia lub wynajmu miejsca w takim parkingu. Na drugim biegunie są mieszkańcy Sielc i Bernardyńskiej.

    W wyniku badania uzyskano 1110 wypełnionych kwestionariuszy od mieszkańców siedmiu osiedli: Bernardyńska (45 ankiet), Idzikowskiego (74 ankiety), Sadyba (216 ankiet), Sielce (174 ankiety), Stegny Południe (334 ankiety), Stegny Północ (210 ankiet) oraz Stegny Rożek (57 ankiet). W porównaniu do poprzedniej edycji zanotowano wyższą stopę zwrotu (w 2017 roku otrzymano 964 ankiety).

    Regularnie przeprowadzane badanie jest dla spółdzielni pomocne w diagnozowaniu mocnych i słabych aspektów funkcjonowania. Uzyskiwanie informacji zwrotnych od mieszkańców to także jedno z wymagań związanych z posiadanych przez MSM "Energetyka" certyfikatem jakości ISO 9001. Za przeprowadzenie ankiety odpowiadała firma specjalizująca się w badaniach opinii społecznej. Cały proces przebiegał pod nadzorem komisji w skład której weszli pracownicy spółdzielni oraz przedstawiciele Rady Nadzorczej. To komisja wylosowała mieszkańców do których skrzynek trafiły ankiety. Losowanie - jak i całe ankiety - było anonimowe.


    Zobacz wyniki ankiety.



    Ta strona używa cookies (ciasteczek). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki więcej o plikach cookies »
    Hostilla